Identyfikacja wizualna

Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego niektóre marki tak łatwo i szybko zapadają konsumentom w pamięć? Jednym z najważniejszych czynników, które mają na to wpływ jest identyfikacja wizualna. Pełni ona nie tylko funkcję estetyczną, ale także wpływa na kształtowanie wizerunku firmy, budowanie jej tożsamości oraz świadomości wśród odbiorców. Jest nośnikiem skojarzeń, emocji i wartości związanych z marką. Oryginalna i spójna identyfikacja wizualna jest jednym z podstawowych elementów, które są niezbędne do wyróżnienia się w środkach masowego przekazu i zaistnienia w świadomości grup docelowych. 

Na identyfikację wizualną składa się wiele elementów, takich jak między innymi logotyp. Powinien być czytelny i prosty oraz w jak najlepszy sposób oddający rodzaj działalności oraz specyfikę firmy. Powinien być także łatwy do zapamiętania, aby odbiorcy byli w stanie rozróżnić go wśród konkurencji. Bardzo istotne są kwestie takie jak dobór odpowiedniej czcionki, spójna kolorystyka, koncepcja znaku graficznego, a także sugestywna nazwa oraz slogan. Tworzenie identyfikacji wizualnej to proces wymagający dużej uwagi i przemyślanej strategii. Aspekt estetyczny jest bardzo ważny, jednak musi on być powiązany z wartościami marki, skojarzeniami oraz komunikatami jakie chce przekazać odbiorcom. 

Korzyści z identyfikacji wizualnej:

  • rozpoznawalność - określone elementy graficzne, kolorystyka oraz typografia pozwalają wywoływać wśród odbiorców odpowiednie skojarzenia, które ułatwiają identyfikację marki,
  • spójny wizerunek - identyfikacja wizualna pozwala kształtować profesjonalny obraz marki niezależnie od formy oraz kanału komunikacji,
  • tożsamość - marka to nie tylko produkty i usługi, to także określony zbiór wartości, który współtworzy emocjonalny świat przeżyć, pozwalając konsumentom utożsamiać się z marką, dzięki czemu chętniej wybierają jej ofertę zamiast konkurencji,
  • wyróżnienie - zarówno różnice wizualne, jak i wysyłane odbiorcom komunikaty pozwalają odróżnić markę pośród konkurencji. 

Dlaczego warto zlecić projekt identyfikacji wizualnej Argonium?

Projektując identyfikację wizualną, traktujemy ją jako złożony proces, który wymaga odpowiednich przygotowań. Staramy się w jak najlepszy sposób poznać daną markę oraz dokonać wnikliwej analizy grup docelowych, aby dopasować identyfikację wizualną do potrzeb klientów danej branży. W naszej pracy zawsze odnosimy się do wartości danej marki, aby mogła być łatwo identyfikowana przez konsumentów.

Dzięki umiejętnościom i wiedzy naszych grafików, przekładamy opracowane koncepcje na wizualizację. Nasi klienci mogą skorzystać zawsze z fachowej pomocy i doradztwa przy budowaniu własnej identyfikacji wizualnej lub podczas rewitalizacji dotychczasowej. Wspólnie wypracujemy koncepcję, która pozwoli wzbudzić zaufanie odbiorców do firmy, zwiększy jej rozpoznawalność oraz poprawi konkurencyjność. Przy kreowaniu identyfikacji wizualnej zwracamy uwagę na każdy szczegół. Wspieramy naszych klientów na każdym etapie realizacji. Świadczymy także usługi z zakresu copywritingu oraz współpracujemy z najlepszymi drukarniami oferując pomoc w drukowaniu materiałów reklamowych.


Co możemy dla Ciebie zrobić w ramach identyfikacji wizualnej?

  • logotypy zawierające księgę znaku,
  • wizytówki,
  • broszury i ulotki,
  • plakaty,
  • banery wielkoformatowe,
  • inne materiały promocyjne,