Blogi firmowe

Prowadzenie blogów firmowych

Chcesz poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce i zaprezentować się klientom od strony eksperta? Zależy Ci na tym, aby wzmocnić świadomość swojej marki i nawiązać trwałe relacje z klientami? Zacznij prowadzić bloga firmowego!

W ostatnich latach blogi firmowe odnotowują ogromny wzrost popularności. Niegdyś służyły one głównie do celów prywatnych. Obecnie, niemal każda firma, której zależy na osiągnięciu pozycji lidera w obszarze swojej działalności prowadzi własnego bloga, niezależne od rodzaju branży.

Blog firmowy to miejsce, które pozwoli Ci prowadzić dialog z klientami poprzez dostarczenie im przydatnych treści. Posiada mniej oficjalny charakter niż strona firmowa, przez co ułatwia nawiązanie komunikacji. Blog powiązany tematycznie z Twoją branżą jest bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie. Pomaga poprawić widoczność w wyszukiwarce, co oznacza, że użytkownicy będą mogli znaleźć serwis pod coraz większą liczbą słów kluczowych. Dzięki temu na stronę będzie trafiać coraz więcej potencjalnych klientów.

Jakie korzyści osiągniesz dzięki prowadzeniu bloga w Argonium?

  1. Zyskasz wizerunek eksperta. Dzięki inspirującym treściom zamieszczonym na blogu wyróżnisz się wśród konkurencji oraz zyskasz zaufanie potencjalnych klientów. Przekonując za pomocą bloga, że posiadasz dużą wiedzę w obszarze, w którym działa Twoja firma zwiększysz swoją wiarygodność i zachęcisz klienta do skorzystania z Twoich usług.
  2. Zwiększysz świadomość marki. Blog jest miejscem, do którego będą trafiać użytkownicy poszukujący informacji w sieci. Za pomocą bloga dostarczysz informacji na temat swojej firmy, a także dotrzesz do wybranej grupy docelowej.
  3. Wzrośnie ruch na Twojej stronie firmowej. Publikacje na blogu umożliwiają umieszczanie w nich fraz z tzw. „długiego ogona". Badania pokazują, że zapytania wpisywane w wyszukiwarkę są coraz bardziej szczegółowe i dłuższe, dlatego optymalizacja pod długi ogon zyskuje na znaczeniu. Efektem jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarce, dzięki czemu potencjalni klienci łatwiej na nią trafią.
  4. Dotrzesz z ofertą do nowych klientów. Potencjalny klient planujący zakup danej usługi lub produktu nie zawsze wpisuje w wyszukiwarkę nazwę firmy, lecz poszukuje najpierw informacji w sieci na ich temat. Do konkretnej oferty trafia często poprzez treści, które wzbudziły jego zainteresowanie.
  5. Otrzymasz wsparcie dla pozycjonowania. Publikacja treści to także sposób na pozyskiwanie naturalnych linków. Czytelnicy chętnie podzielą się z innymi wartościowymi i pomocnymi wpisami.
  6. Zyskasz zaufanie Google. Unikalny i regularnie publikowany content jest doceniany przez Google. Dzięki temu, że każdy wpis to nowa podstrona, a informacje aktualizowane są na bieżąco, serwis jest korzystniej postrzegany przez wyszukiwarkę.

W Argonium prowadzimy blogi o różnorodnej tematyce. Dostarczamy unikatowej, wartościowej treści, która zachęca użytkowników do regularnego czytania Twoich publikacji i buduje z nimi trwałe relacje. Wpisy pojawiają się regularnie, zawierają ciekawe z punktu widzenia użytkownika treści i posiadają przejrzystą formę. Ponadto każdy wpis jest dostosowany pod kątem SEO. W teksty wplatamy słowa kluczowa, które pomagają promować firmę w wyszukiwarce na tzw. długi ogon. Oprócz tego możemy zamieszczać w nich odnośniki do Twoich stron ofertowych, dzięki czemu wzmacniamy linkowanie wewnętrzne i zachęcamy użytkownika do odwiedzenia któregoś z produktów i złożenia zamówienia.

Blog firmowy to narzędzie promocji Twojej firmy o charakterze długofalowym, które pozwala jednak wypracować trwałe efekty.
Prowadzenie bloga wymaga systematyczności i fachowej wiedzy w tworzeniu wartościowych i zoptymalizowanych pod kątem SEO treści. Jeżeli zatem nie czujemy się do końca pewni swoich umiejętności w tym zakresie lub nie posiadamy wystarczającej ilości czasu aby publikować regularnie, warto zlecić to profesjonalistom. W Argonium wiemy jak działać skutecznie, dlatego prowadzenie bloga warto powierzyć właśnie nam.