Prowadzenie blogów firmowych
Chcesz poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce i zaprezentować się klientom od strony eksperta? Zależy Ci na tym, aby wzmocnić świadomość swojej marki i nawiązać trwałe relacje z klientami? Zacznij prowadzić bloga firmowego!
W ostatnich latach blogi firmowe odnotowują ogromny wzrost popularności. Niegdyś służyły one głównie do celów prywatnych. Obecnie, niemal każda firma, której zależy na osiągnięciu pozycji lidera w obszarze swojej działalności prowadzi własnego bloga, niezależne od rodzaju branży.
Blog firmowy to miejsce, które pozwoli Ci prowadzić dialog z klientami poprzez dostarczenie im przydatnych treści. Posiada mniej oficjalny charakter niż strona firmowa, przez co ułatwia nawiązanie komunikacji. Blog powiązany tematycznie z Twoją branżą jest bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie. Pomaga poprawić widoczność w wyszukiwarce, co oznacza, że użytkownicy będą mogli znaleźć serwis pod coraz większą liczbą słów kluczowych. Dzięki temu na stronę będzie trafiać coraz więcej potencjalnych klientów.
Jakie korzyści osiągniesz dzięki prowadzeniu bloga w Argonium?
- Zyskasz wizerunek eksperta. Dzięki inspirującym treściom zamieszczonym na blogu wyróżnisz się wśród konkurencji oraz zyskasz zaufanie potencjalnych klientów. Przekonując za pomocą bloga, że posiadasz dużą wiedzę w obszarze, w którym działa Twoja firma zwiększysz swoją wiarygodność i zachęcisz klienta do skorzystania z Twoich usług.
- Zwiększysz świadomość marki. Blog jest miejscem, do którego będą trafiać użytkownicy poszukujący informacji w sieci. Za pomocą bloga dostarczysz informacji na temat swojej firmy, a także dotrzesz do wybranej grupy docelowej.
- Wzrośnie ruch na Twojej stronie firmowej. Publikacje na blogu umożliwiają umieszczanie w nich fraz z tzw. „długiego ogona". Badania pokazują, że zapytania wpisywane w wyszukiwarkę są coraz bardziej szczegółowe i dłuższe, dlatego optymalizacja pod długi ogon zyskuje na znaczeniu. Efektem jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarce, dzięki czemu potencjalni klienci łatwiej na nią trafią.
- Dotrzesz z ofertą do nowych klientów. Potencjalny klient planujący zakup danej usługi lub produktu nie zawsze wpisuje w wyszukiwarkę nazwę firmy, lecz poszukuje najpierw informacji w sieci na ich temat. Do konkretnej oferty trafia często poprzez treści, które wzbudziły jego zainteresowanie.
- Otrzymasz wsparcie dla pozycjonowania. Publikacja treści to także sposób na pozyskiwanie naturalnych linków. Czytelnicy chętnie podzielą się z innymi wartościowymi i pomocnymi wpisami.
- Zyskasz zaufanie Google. Unikalny i regularnie publikowany content jest doceniany przez Google. Dzięki temu, że każdy wpis to nowa podstrona, a informacje aktualizowane są na bieżąco, serwis jest korzystniej postrzegany przez wyszukiwarkę.
W Argonium prowadzimy blogi o różnorodnej tematyce. Dostarczamy unikatowej, wartościowej treści, która zachęca użytkowników do regularnego czytania Twoich publikacji i buduje z nimi trwałe relacje. Wpisy pojawiają się regularnie, zawierają ciekawe z punktu widzenia użytkownika treści i posiadają przejrzystą formę. Ponadto każdy wpis jest dostosowany pod kątem SEO. W teksty wplatamy słowa kluczowa, które pomagają promować firmę w wyszukiwarce na tzw. długi ogon. Oprócz tego możemy zamieszczać w nich odnośniki do Twoich stron ofertowych, dzięki czemu wzmacniamy linkowanie wewnętrzne i zachęcamy użytkownika do odwiedzenia któregoś z produktów i złożenia zamówienia.
Blog firmowy to narzędzie promocji Twojej firmy o charakterze długofalowym, które pozwala jednak wypracować trwałe efekty.
Prowadzenie bloga wymaga systematyczności i fachowej wiedzy w tworzeniu wartościowych i zoptymalizowanych pod kątem SEO treści. Jeżeli zatem nie czujemy się do końca pewni swoich umiejętności w tym zakresie lub nie posiadamy wystarczającej ilości czasu aby publikować regularnie, warto zlecić to profesjonalistom. W Argonium wiemy jak działać skutecznie, dlatego prowadzenie bloga warto powierzyć właśnie nam.