Wzrot konwersji

Zwiększanie konwersji w sklepach internetowych / strona www

Konwersja to oczekiwana czynność, której powinien dokonać użytkownik odwiedzający serwis. Najczęściej za pożądane działanie uznaje się dokonanie zakupu w sklepie online, jednak mogą to być również inne aktywności, jak na przykład zapis do newslettera czy założenie konta w serwisie.

Konwersję można mierzyć, dzięki czemu dowiadujemy się, która ze stosowanych kampanii promocyjnych jest najskuteczniejsza. Bardzo ważną miarą jest współczynnik konwersji, czyli procentowy udział użytkowników, którzy wykonali pożądaną akcję.

W Argonium możemy zaproponować działania mające na celu optymalizację konwersji, aby jak najwięcej spośród osób odwiedzających Twoją stronę zostało Twoimi klientami. W ten sposób zwiększysz sprzedaż, a tym samym wygenerujesz większy zysk ze swojej działalności.

Istnieje mnóstwo sposobów na optymalizację współczynnika konwersji, a wiele z nich dotyczy ulepszania użyteczności strony.

Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić!

1. Treści

Treści zamieszczone na stronie, opisy produktów i usług oraz sekcja FAQ to niezbędne elementy, aby ruch na stronie zamienił się w dokonaną akcję. Pierwszym elementem, który rzuca się w oczy po wejściu na serwis są elementy graficzne, jednak to treści i zawarte w nich informacje przekonują do oferty. Należy zatem zadbać, aby opisy były wartościowe i użyteczne, dla potencjalnych klientów. 
Podstawą zarówno każdego sklepu online jak i strony www są wyczerpujące opisy produktów i usług, które mają za zadanie dostarczyć potencjalnemu klientowi jak najwięcej informacji i zachęcić go do wyboru Twojej oferty. W Argonium opracowujemy teksty, przedstawiające na samym początku najważniejsze i kluczowe informacje, natomiast w dalszej części zamieszczamy te bardziej szczegółowe. Dzięki temu osoby, które chcą poznać więcej zagadnień na temat danego produktu lub usługi znajdą je u Ciebie, zamiast poszukiwać ich wśród konkurencji. 
W naszych tekstach stosujemy język korzyści, czyli oprócz przedstawiania danych technicznych uświadamiamy klientowi mu co zyska jeśli zdecyduje się na dokonanie zakupu.

2. Pozycjonowanie

Dbanie o wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych to niezbędny krok do zwiększenia ruchu. Aby kampania SEO była skuteczna i faktycznie przynosiła efekty w postaci zwiększenia prawdopodobieństwa konwersji musi być dobrze przemyślana. Duże znaczenie ma tutaj właściwy dobór słów kluczowych i systematyczne analizowanie, które frazy przekładają się na zyski. Szczególne znaczenie ma tutaj pozycjonowanie szerokie, na frazy z długiego ogona. Wielowyrazowe zapytania mają mniejszą ilość wyszukiwań niż frazy ogólne, ale wykorzystanie dużej ilości fraz wielowyrazowych pozwala wygenerować większy ruch niż pozycjonowanie na kilka fraz ogólnych. Co więcej, istotną cechą fraz z „długiego ogona” jest to, że są najlepiej konwertującymi frazami. Dzieje się tak dlatego, że użytkownicy, którzy wpisują dłuższe, dokładnie sprecyzowane zapytania, są często zdecydowani na zakup konkretnego produktu. Jeśli chcesz skutecznie promować sklep online lub inny rodzaj serwisu z dużą liczbą podstron, zapytaj nas o ofertę pozycjonowania szerokiego.

3. Google Ads

Kampanie Google Ads zachęcają użytkowników do odwiedzenia strony, ale aby pozyskani użytkownicy stawali się klientami, kampania musi być dobrze zaplanowana, systematycznie analizowana i optymalizowana. Jednym z ważnych elementów, które decydują o skuteczności kampanii jest wybór strony docelowej, do której będzie kierowana reklama. Przenoszenie potencjalnych klientów na stronę główną nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Skuteczniejsze może okazać się kierowanie go do konkretnej usługi lub podstrony z produktem. Stałe ulepszanie kampanii i optymalizacja stron docelowych jest zatem bardzo ważnym krokiem, który pozwoli Ci pozyskać nowych klientów.

4. Opinie klientów

Użytkownicy przed dokonaniem zakupu często chcą utwierdzić się, że podejmują słuszną decyzję. W tym celu nieocenione są opinie innych klientów, którzy mieli styczność z danym produktem lub usługą. Nasze strony posiadają moduł, który umożliwia dodawanie ocen oraz opinii, dzięki czemu inni mogą przekazać co sądzą o Twojej ofercie. Dzięki pozytywnym opiniom, potencjalni klienci z większą ufnością będą podchodzić do Twojej oferty.

 
 

5. Prędkość strony

Prędkość ładowania strony głównej oraz podstron jest kluczowa dla optymalizacji współczynnika konwersji. Powolne wczytywanie się strony powoduje, że użytkownicy mogą opuszczać stronę, nie dokonując zakupu. Badania pokazują, że ponad 50% użytkowników mobilnych opuszcza stronę ładującą się dłużej niż trzy sekundy. Każda sekunda ładowania się serwisu odbija się więc negatywnie na Twoich zyskach. W Argonium zajmujemy się poprawą prędkości ładowania stron poprzez kompresję obrazów, optymalizację kodu źródłowego i inne niezbędne czynności.

6. Przyjazność dla urządzeń mobilnych

W Argonium tworzymy strony responsywne, które automatycznie dostosowują się do rozdzielczości urządzenia, dlatego korzystanie z nich na smartfonach i tabletach jest zdecydowanie wygodniejsze. Obecnie wielu użytkowników przegląda strony oraz sklepy internetowe w ten właśnie sposób, dlatego nieczytelny, niedostosowany do urządzeń mobilnych serwis może skutecznie zniechęcić użytkownika do zakupów. 

Optymalizacja konwersji może w niektórych przypadkach wymagać wielu zmian. Na szczęście w Argonium zajmiemy się wszystkim, aby zachęcić i nakierować użytkowników odwiedzających Twój serwis do zakupu.